Mindre ängslig

2010-02-11 23:18:44 Vardagsbabbel
» Kommentarer(2) «


Det ska bli så kul att åka utför igen!! Känns dock inte helt säkert att vi kommer iväg... Denna kväll slutade med att min bonusson storgrät över att vi ska åka och att han kommer sakna oss SÅÅÅÅ mycket. Det var helt oväntat eftersom han ska sova hos sin bästa killkompis första natten, vilket i vanliga fall är det bästa han vet.

Får se hur han mår imorn. Tycker att det är viktigt att han accepterar att jag och N kan hitta på saker ihop bara vi två ibland. Hans mamma åker ju utomlands och gör allt möjligt utan honom, och henne har han knappt aldrig vågat visa besvikelse inför. P bor hos oss alla vardagar samt varannan helg. Hans mamma har alltså enbart hand om honom varannan helg. Jag skulle dö om jag var utan mina barn så mycket. Oförståeligt nog är det ett val hon har gjort helt själv. Att flytta cirka 40 mil från sin son. Det är så man blir mörkrädd för hela livet.

Ska försöka se positivt på det. Att P vågar gråta och visa sina känslor på det här sättet är ju ett starkt tecken på att vi betyder väldigt mycket för honom. Hoppas bara han kan förstå att vi inte åker bort för att slippa honom och Albin. Jag hade hellre gjort en sådan här resa med hela familjen! Men då vi blev tillfrågade om att hänga med kändes det som att det kommer bli väldigt kul - och det tror jag faktiskt att det blir! Vet även att P kommer att ha det jättebra både hos sin bästis och med mina föräldrar. Och att Albin ska vara utan oss i två dagar är jag inte ett dugg orolig för - han får ju vara med sina favoriter, mormor & morfar!

Nu ska jag packa ner det jag har tvättat. Är inte lika ängslig som förut. Fick en stund för mig själv här hemma förut, då N tog med barnen till ett köpcenter. Det var skönt att kunna städa undan i fred, jag hinner så mycket mer på kortare tid då! Sedan var det helt underbart att ta emot resten familjen med öppna armar och ett lite mindre ängsligt hjärta. Blev även positivt överraskad av att Albin hade en ny jacka på sig när han kom hem. N hade fyndat på Polarn O. Pyrets REA. Det är en vind- och vattentät jacka med fleecefoder intui (som går att ta ur). Den kostar nära 800 kr annars och nu bara 395 kr!

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad skönt att vinden vänt hihi Det kommer lösa sig med P också så snart ni åkt, tror jag. Om han är ungefär som jag, så är det jobbigaste just att skiljas åt. Sedan går det bättre att vara ifrån varandra, men hejdå är jobbigt...



Jag stod och höll i en liknande jacka på Po.P men köpte den inte. Vilken tur! Då räckte den till er :)



Ha en underbar resa och tack för tipset om vantarna!

KRAM

2010-02-12 @ 07:27:18
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Måsbarnet

Jag tror också att det kommer lösa sig :)



Hihi, bra det där med jackan! Men Melker är nog lite längre än Albin, kanske var det en storlek 92 du kikade på? ;) Polarns storlekar är ju ganska stora så vi slog till på en strl 86. Hoppas det funkar länge!



Tack vännen. Kram

2010-02-12 @ 12:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback