Omtumlande dag

2010-04-05 21:21:18 Högtider
» Kommentarer(5) «


Fy faro för sådana här dagar. Albin är sämre. Han har varit förkyld hela påskhelgen men igår kväll steg febern och natten till idag var jobbig... Hans andning var så skrämmande, ungefär 60 andetag per minut, normalt tar ett barn upp till cirka 25 andetag per minut.  Han andades ytligt och väldigt snabbt hela natten. Då och då vaknade han upp och fick upp segt slem och somande sedan om direkt eftersom han var så utmattad.

Mitt upp i alltihop så fick min sambo larm om utryckning i brandkåren så mellan tolv i natt och sju i morse var han flera mil bort och arbetade med att släcka en stor villabrand. Detta gjorde ju inte min nattsömn bättre precis. Oroligt när han var borta samtidigt som Albin var så dålig.

Skrev jag möjligtvis något om att jag skulle sova gott igår? Tydligen så ska man inte se positivt på något för då blir det bara skit av allting.

I morse vaknade mitt lilla hjärta från och till men somnade om lika snabbt igen. Jag var kissnödig, törstig och hungrig men ville inte väcka honom i onödan så jag låg snällt kvar bredvid honom fram till elvatiden på förmiddagen. Då började jag ana att det var värre än vad jag hade trott... Han somnade ju vid halv åtta-tiden igår så det kändes skumt att han fortfarande ville sova vid elvatiden.

Eftersom hans andning fortsatte att vara sådär snabb och ytlig och han i princip bara blev slöare och slöare, så valde jag att ringa 112 för första gången i mitt liv. De ville komma och hämta honom med ambulans trots att jag insisterade på att vi kunde köra honom själva. Vill ju inte vara till besvär. Men det var tryggt att bli hämtad och färden in till akuten vara lugn.

Ja.. och sedan tillbringade vi cirka fyra timmar på sjukhuset.

Nu är vi hemma och Albin är inte påtagligt bättre än i morse... Och han behåller varken mat eller dryck och kissar knappt något. Konstigt att han inte fick dropp. Men men, han fick i alla fall andas in Ventolin.

I morgon är en dag som jag ville se fram emot men nu är det svårt. N ska i alla fall vara hemma med snussisen.

Natti

Kommentarer
Postat av: Jessie

Men usch vad otäckt, hoppas han blir bättre snart! Vad är det du ska iväg på da? Kram Jessie

2010-04-06 @ 01:44:46
URL: http://itsmejssie.blogg.se/
Postat av: Sara

Nämen va otäckt! Håller tummarna för att du fått sova gott inatt och att Albin är mycket bättre.

2010-04-06 @ 09:25:53
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: carro

Hoppas Albin är bättre o att du har en bra dag (vad det nu är du gör) :) lät inte alls roligt det där..

2010-04-06 @ 13:06:41
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nej, fy vad olustigt! De är så sköra de små liven... Melker hade också liknande andning som Albin, samt hostade slem så han nästan spydde, men han drack och kissade - tack och lov! Men du ser: du växer dig starkare i takt med utmaningarna! Skönt att N är hemma inatt också. Aldrig roligt att ha ensamt ansvar. Stoor kram till dig och Albin!

2010-04-06 @ 16:41:22
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Becca

vilken natt7dag ni måste ha haft:-(. Hoppas Albin kryar på sig snart! Många kramar från oss.

2010-04-06 @ 21:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback