Tjejer med power

2009-09-25 21:25:25 Känslor
» Kommentarer(5) «


Två mysiga dagar i rad!

Igår var jag och Albin hemma hos Becca och hennes familj. Träffade lilla sötisen Nova och de två grabbarna Vidar och Emil. Vidar är en riktig charmknutte och Emil har blivit stora grabben. Han har tillochmed blivit storebror och igår fick vi träffa hans lillasyster Tuva. Å så snuttig!

Jenny, mamma till Vidar, och Fia, mamma till Emil och Tuva var så klart också där. Så mysigt att träffa dem alla igen!

Snacka om att man blir inspirerad av dessa tre supermammor! Becca som är mamma till Nova, är även bonusmamma till två barn. Hur fixar man tre barn på en gång undrar jag som har fullt upp med våra två. För att inte prata om Jennie som är ensamstående och har Vidar nästintill på heltid. Och sedan Fia då, "värst" av oss alla ;) Hon har ett barn på cirka 1,5 år och nu då även lilla Tuva som är tre veckor. Pappan till barnen/hennes sambo jobbar i Norge och är därför bara hemma på helgerna. Ja ni hörde rätt. Denna powerwomen sköter alltså båda dessa småttingar helt själv hela jävla veckorna. Allt vad det innebär med Emil från morgon till kväll + allt vad det innebär med Tuva 24 timmar/dygn. Jisses! och så har hon mage att se så jäkla pigg och fräsch ut varenda gång man träffar henne ;)

När jag ändå hyllar dessa underbara tjejer kan jag även passa på att lägga till något som jag själv blev så himla glad för idag.

Hade en telefonintervju på drygt en timme och la sedan på luren för att skriva en sammanfattning. Inom cirka två minuter ringer det till mig. Jag svarar och Å på jobbet berättar att det är någon som söker mig. Spännande tänkte jag eftersom jag inte brukar få några samtal på jobbet. Å kopplade in samtalet till mig. Det var han som jag nyss hade intervjuat.

- Måste bara få lägga till en sak som jag glömde säga förut.

- Ja men jättebra att du ringer, det är bara bra om vi får med så mycket som möjligt, säger jag och förbereder mig på att skriva ner hans ord i intervjuprotokollet.

- Jag måste bara få säga att du har en väldigt behaglig framtoning i telefon och att du alltid ska jobba med att ha kontakt med människor. Du passar jättebra för att prata med folk. Jag har själv många års erfarenhet av sälj och marknad och jag tycker verkligen du passar bra för det. Jag var bara tvungen att ringa upp för att säga det.

Jag blev nästan mållös och satt där vid skrivbordet med glada tårar i ögonen och bara tänkte, vilken gullig människa. Fick även fram mina tankar verbalt och berättade vad glad jag blev för hans gulliga ord. Det kan man säga var en bra start på helgen.

Puss på er alla och en riktigt go helg.

PS. Fick världens finaste present av en go vän igår. Lovar att visa den i bloggen imorn! Love you B.


Ooops glömde visst bort vad jag egentligen skulle skriva om! Det var ju TVÅ mysiga dagar på rad, och att idag är mysig beror inte bara på det beröm jag fick via telen, utan framförallt på att vi har haft Noomi och hennes goa föräldrar på besök här under kvällen. Noomi, som föddes en dag innan Albin. Vi har inte hunnit träffa den familjen många gånger men de få gångerna vi har träffats har det känts så himla rätt. Kemin stämmer verkligen mellan både barnen och oss vuxna. Man känner sig avslappnad (så avslappnad jag kan vara, är ju rätt velig/vimsig men men...) och bekväm i deras sällskap. Inga krusiduller. Vi kan prata på som om vi känner varandra väl och vi är bra på att skratta ihop.

Albin gav Noomi en smaskig puss direkt hon kom in till oss. Det är kärlek det.

Kommentarer
Postat av: Sara

Å vilka mammor! själv är man ju helt slut fast man är mammaledig åt ett barn och har en man som jobbar 10 minuter härifrån.



va roligt med jobbsamtalet. roligt att få höra nåt sånt!

2009-09-25 @ 22:09:48
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vad skoj med de snälla orden från någon som egentligen inte behövde säga dem till dig! Ibland häpnas man över hur snälla en del människor är och hur lite som egentligen behövs för att göra en lycklig en evighet!



KRAM

2009-09-26 @ 12:24:23
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Sofia.s

Tack för dom fina orden gumman =), å super tack för dom fina presenterna till barnen, emil diggar bamseskivan som sjutton =)

2009-09-30 @ 13:14:10
Postat av: Måsbarnet

Sofia: Vad kul att han gillar skivan :o) Ni e att för goa ni. Hoppas vi kan ses snart igen! Fika här hemma hos mig när jag & barna har blivit friska, låter det bra?

2009-09-30 @ 18:34:57
Postat av: Sofia.s

Fika låter toppen =) det är numera en MÅSTEsyssla för mej på dagarna!!

2009-10-01 @ 09:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback