Bustrollet & jag

2009-09-15 23:08:25 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «


Har haft två roliga dagar på jobbet. Känns så skönt att vara igång och jag mår faktiskt bra av lite egentid trots att det är jobbtid. Den här veckan har N lämnat Albin på dagis så jag har sluppit få en klump i magen. Tyvärr har snussisen gråtit även dessa morgnar, men resten av tiden på dagis har enligt personalen fungerat jättebra. Igår satt han nöjd och glad och lekte i sandlådan när N hämtade honom. Så det känns bra att veta.

Det är klart jag längtar efter mitt lilla hjärta på dagarna, men det är än så länge en mysig längtan. Och när jag kommer hem är det ju extra underbart att umgås med det lilla bustrollet! Idag avslutade vi hans dag med att ligga bredvid varandra i dubbelsängen och fnittra åt allt och ingenting. Sedan somnade han gott i min famn. Obeskrivligt vilken härlig känsla det är att älska någon och bli älskad på det vis som kärleken till ett barn innebär. Längtar redan efter att få säga god morgon till honom och se hans sprudlande leende (eller sura morgonmin? Vem vet?:)

Under den närmsta månaden, och förhoppningsvis längre än så, kommer jag jobba heldagar måndagar och fredagar. De övriga veckordagarna är lite flytande, men kommer som det ser ut nu innebära minst 4 timmars jobb per dag för mig. Känns helt lagom nu när Albin fortfarande är så liten.

Puss gonatt


Kommentarer
Postat av: Sara

va skönt att det känns kul att komma igång igen!



fast jag umgås med Max hela dagarna så saknar jag honom så fort han somnat på kvällen!

2009-09-16 @ 09:14:37
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback