Sunny day

2009-11-21 19:14:09 Helg
» Kommentarer(3) «




Oj vilken skillnad i humör det blir när solen strålar. Jag blev så jäkla glad när jag drog upp rullgardinen imorse. Jag och barnen åt en snabb frukost och sedan åkte vi ut till landet och njöt av vädret som faktiskt hade vårtemperatur. Helt underbart.

Båda barnen har varit extra goa de senaste dagarna och det ger mig så mycket extra energi. Albin är som en raket i sin utveckling nu, han har alltid varit tidig med det motoriska och nu har även språket en uppsving. Det bubblar ur den lilla munnen och det är så fantastiskt att höra hur han formar nya ord. Äpple är ett ord som är inne i hans värld nu. All frukt heter äpple nu. Hihi. Tindra (som vår katt heter) lärde han sig snabbt så det har han sagt i drygt en månad nu.

Idag var första dagen som han verkligen pratade i telefon. Han har ju haft telefonen vid örat massvis med gånger förut och pussat i luren och gjort något enstaka ljud. Men idag babblade han på som bara den när hans pappa var i luren. Sedan ringde vi upp mormor och morfar och det tyckte han var jättekul. Och de blev väldigt stolta när de märkte vad mycket han ville uttrycka när de var på tråden. Det var svårt att få honom att släppa telefonluren. Jag sprudlade av lycka, det var obeskrivligt att se hans verbala sida så energifull.

Något annat som har gjort mig glad är att Albin och P lekte så bra ihop igår kväll. De lattjade tillsammans och umgicks även lugnt medan jag satt bänkad framför Idol igår. Vi var hela familjen samlad i vardagsrummet i cirka två timmar och det var helt gnällfritt. Väldigt behagligt.

Nu har jag snart maten klar här. Lördagsmys.


Kommentarer
Postat av: Sara

Å det där med gnällfritt låter skönt. det var väldigt längesen det hände här hemma!

2009-11-22 @ 10:05:50
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Jennie

Häftigt med Albins utveckling. Melker bubblar järnet här också, men kan inte direkt säga något ord än. Han kan dock peka ut saker och ting och säger typ titta/tittut - hans favorit :) Visst är det härligt med såna kvällar du beskriver. De finns! Kram

2009-11-22 @ 10:46:57
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack:) bildern är tagna hemma hos min farmor.



Ja, visst var det underbart väder igår:) men idag var det inte speciellt roligt, usch för regn.

2009-11-22 @ 17:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback