Sjunkvarning

2009-11-17 22:54:54 Vardagsbabbel
» Kommentarer(7) «


Nu under kvällen har jag varit nära på att explodera av alla måsten. Dessa dagar som är i mitt liv nu är ett evigt pusslande och just nu känns allt lite småkaotiskt. Allt på en gång. Och som vanligt har jag megasvårt för att säga nej. Jag vill ju så gärna!! Vill så mycket! Vill vara så många till lags. Vill framför allt vara mig själv till lags mer än vad som är möjligt.

Jag vill vara den där supermamman med jobbkarriär och samtidigt hålla reda på alla informationsblad från skolan och dagis och hinna skicka in allt minst tre dagar innan alla lappar ska vara inne, och jag vill vara den där duktiga som alltid kan sätta min bonussons skolarbeten i första rum och alltid finnas vid hans sida minst två timmar om dagen för att stötta vid läxläsning. Jag vill ha kontinuerlig kontakt med skolan och dagis och ha tid att visa vad engagerad jag är. Mardrömmen för mig är att vara den där mamman som försover sig på morgnarna så att barnen kommer för sent till skolan (det är en riktigt BIG mardröm), en mardröm som är i princip lika stor i mina ögon är att råka glömma att barnen har idrott någon dag eller att lämna in en av de där viktiga infobladen en dag för sent. Samtidigt vill jag kunna jobba heltid och försörja min familj, jag vill ha ett städat rent och snyggt hem, jag vill ha en vacker trädgård (har aldrig hänt hittills så det är något som jag ändå ser som något vääääldigt långsiktigt, inget jag prioriterar TYVÄRR), jag vill kunna ha maten serverad senast kl. 18 på vardagarna och på helgerna vill jag ha middagar med andra familjer och vänner. Puuuh... Inte nog med det. Jag vill ta med mig familjen på semesterresor till varma länder ett par gånger om året och gärna hinna med skidresor, pimpelfiske, vandring i naturen, korvgrillning, fiske i Bohuslän och massa massa annat... OCH allra allra helst vill jag bara vara nära barna och snosa dem i nacken och finnas där för dem 24 timmar/dygn.

Den här veckan behöver definitivt fler dygn. Jag kan ju inte dela på mig. I alla fall inte rent praktiskt. Just nu känner jag mig väldigt splittrad, mina tankar är på minst tio olika ställen samtidigt.

Imorn MÅSTE jag trycka in kötid på vårdcentralen i mitt schema. Vaccineringen av barnen ska bli av och kanske kan även jag få sprutan? (Tillhör riskgrupp eftersom jag är asmatiker.) N får via jobbet i slutet av månaden.


Redan tio dokumenterade fall av svininfluensan på Albins dagis (men som tur är på andra sidan byggnaden på en annan avdelning som de inte har någon verksamhet ihop med nu). Nu känns det verkligen påtagligt med den där sjukan.

Blaaa vad mycket jag skrivit nu. Stackars er. Glömde nog skriva något om själva rubriken. Det jag menade var att jag håller på att sjunka.


Kommentarer
Postat av: Sara

usch förstår att det måste kännas tungt allting.



jag har en period nu när jag också känner mig slav under alla måsten fast jag egentligen inte gör något. men börjar väl bli lite less på att vara mammaledig tror jag. på att bara göra saker hela tiden. Ingenting nytt. ingenting för bara mig.



får hoppas vi snart känner det bättre både du och jag.



lycka till me vaccineringen.

kram

2009-11-18 @ 00:01:55
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Becca

Styrkekramar från en som vet. Vissa veckor känns jättebra och man känner sig hyffsat lugn.. men sen kommer den där stressen sakta men säkert krypande och till slut står man där med som du skrev tankarna på massa olika ställen. Man blir rädd för att glömma, man "måste" komma ihåg och allt fortsätter i en ond cirkel. Mitt tips är att skriva ner alla dina " måsten" för nästkommande dag, vecka eller hur de nu ser ut på en lapp. Sen böjar du prioritera vad som verkligen behöver göras. På så vis betar man ju av den där "måste" listan och gör de som måste göras. De gör iaf mej lugnare;-). Ibland:-P. Vi ska åxå åka och till vad jag förmodar fullproppat bvc och vaccinera idag. Hoppas de går bra.

Massa kramar från oss

2009-11-18 @ 11:11:08
Postat av: Jennie

Men vännen...



En klok kvinna sa en gång till mig: "det finns bara ETT måste här i livet - och det är att du måste leva med dig själv hela ditt liv". Frågan är då hur man vill må, bra eller dåligt, I guess.



Men jag ska inte kasta sten i glashus. Jag mår också dåligt. Har också många måsten, rädslor och farhågor. Idag skriver jag dock i min blogg om NUET. Det, i sammanhanget, fjuttiga nuet som bara finns... just nu. I jämförelse med all annan tid man kan spekulera om och oroa sig över.



Jag försöker bearbeta mina stressande tankar just nu med KBT-terapi. Meditation visade sig vara bra för mig - iaf hittills ;)



Usch, vad jag bladdrar. Hursomhelst vill jag bara säga till dig att du INTE är ensam om att känna så här. Den gamla hederliga känslan av att vilja vara som alla andra är svårsläppt. Men "Alla andra" gör inte allt det du skriver om. Någon är i naturen. Någon åker utomlands. Någon gör jobbkarriär. Men ingen kan göra ALLT!



Du finns för dina barn (och N såklart). Glöm inte bort att du är bäst på att vara mamma till just dina barn!! Du är bäst, Anna!



Stor kram från mig.

2009-11-18 @ 21:57:39
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Jennie

Men vännen...



En klok kvinna sa en gång till mig: "det finns bara ETT måste här i livet - och det är att du måste leva med dig själv hela ditt liv". Frågan är då hur man vill må, bra eller dåligt, I guess.



Men jag ska inte kasta sten i glashus. Jag mår också dåligt. Har också många måsten, rädslor och farhågor. Idag skriver jag dock i min blogg om NUET. Det, i sammanhanget, fjuttiga nuet som bara finns... just nu. I jämförelse med all annan tid man kan spekulera om och oroa sig över.



Jag försöker bearbeta mina stressande tankar just nu med KBT-terapi. Meditation visade sig vara bra för mig - iaf hittills ;)



Usch, vad jag bladdrar. Hursomhelst vill jag bara säga till dig att du INTE är ensam om att känna så här. Den gamla hederliga känslan av att vilja vara som alla andra är svårsläppt. Men "Alla andra" gör inte allt det du skriver om. Någon är i naturen. Någon åker utomlands. Någon gör jobbkarriär. Men ingen kan göra ALLT!



Du finns för dina barn (och N såklart). Glöm inte bort att du är bäst på att vara mamma till just dina barn!! Du är bäst, Anna!



Stor kram från mig.

2009-11-18 @ 21:58:34
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Jennie

Något gick snett ;)

2009-11-18 @ 23:47:40
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Måsbarnet

Tack snälla ni för era stöttande ord. <3

2009-11-19 @ 09:53:21
Postat av: Emma

Anna! Starkaste Anna! Finns få som dig. Du ger allt du har ,till dom du älskar...



Känner igen mig. Alla har vi dessa sjunkvarningstider..Men alla andra gör inte ALLT! även om så kan kännas under just den sjunkande tiden!... Alla gör något av Allt som man vill göra.. och oftast då, ser man ALLA dom andra kanske 5 personerna som gör just EN sak av ALLA saker man vill göra.. och så börjar det...



Du gör redan allt för din familj, bara genom att du finns där och är den du är!!!!



Kram kram vännen!!!



2009-11-21 @ 16:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback