Att vakna pigg - vilken känsla!

2009-03-05 09:47:52 Underbara barn
» Kommentarer(4) «


Första skrikfria natten på väldigt länge. I natt sov Albin hela natten. Så underbart.
Fighten vi tog natten dess för innan lönade sig.

Natten mellan tisdag och onsdag gav jag nämligen inte med mig. Han skrek och skrek och skrek, men jag ammade honom inte. Låter kanske elakt i era öron. Min tanke var att få ordning på hans måltider, så att han inte äter på natten och istället är ordentligt matglad på dagen. Och det funkade. I alla fall i ett dygn, får se om det fortsätter så här bra.

Igår var han ett riktigt matvrak. Åt tre fler måltider än vanligt. Eftersom han var med hem till Camilla och Kenneth, som hade ljuspartyt, höll han sig vaken till cirka tio på kvällen och precis innan läggdags vräkte han i sig en stor tallrik gröt och drack mjölk från mig. Resultatet blev en helt gnäll- och skrikfri natt. Först vid sju imorse vaknade mitt hjärta och ville bli ammad. Sedan somnade han om och sov tills alldeles nyss.

För mig innebar denna förändring något helt fantastiskt. Jag vaknade klockan sju, pigg och glad. Vilken härlig känsla!

Måsbarnet


Kommentarer
Postat av: Karin

Man gör det ju inte för att vara elak, fast man kan känna sig så. Men vi är ju till för att vägleda och lära våra barn och i Albins ålder är det denna nivån det ligger på, att lära honom att sova hela natten. Hoppas sova-hela-natten-Albin håller i sig!

Kram

2009-03-05 @ 10:19:22
Postat av: *Sofie *

Så skönt att få sova hela natten, ibland kan det vara värt att få ta lite jobbigt som du säger för att skapa lite ordning;) Hoppas att det fortsätter bra med sömn om nätterna!



Kram

2009-03-05 @ 10:52:51
URL: http://frusofie.se
Postat av: Becca

bra kämpat anna!! du ser dom lär sej till slut.. ;-)även om de kan bli bakslag så är de ju en bra början iaf :-). styrke kramar från oss

2009-03-05 @ 16:49:38
Postat av: Anonym

Karin: Ja du har så rätt. Tack för din stöttande kommentar. Kram



Sofie: De senaste nätterna har varit ganska bra, men inte lika lugn som den där supernatten ;) Men vi kämpar vidare.



Becca: Go du är! Har blivit några små bakslag men det är absolut mycket bättre än det tidigare har varit. Många kramar till dig och din goa familj.

2009-03-08 @ 18:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback