Tonfisksallad och kvällsshopping

2009-06-10 22:43:27 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «


Har hunnit med en hel massa idag faktiskt. Dess värre inte någon nytta i trädgården.

Startade dagen med att jobba förmiddagen och gjorde sedan ett skiftbyte med min älskling här hemma. Hej och hej då inom loppet av ett par minuter börjar bli standard oss emellan. Om man har riktigt flyt hinner man med en puss eller två också.

Vid tvåtiden kom Marianne som vi hade som granne där vi bodde förut. Jag fixade tonfisksallad och till efterrätt bjöd jag på tårta som var kvar sedan födelsedagsfirandet. Till att börja med var Albin lite blyg för Marianne men efter en stund satt han i hennes knä, och strax innan hon åkte hem drog hon runt honom i lära-gå-vagnen.

Vid sextiden var det badtime för badtokarna A och P och en timme där på satt vi i bilen på väg till närmsta köpcenter. Tog oss en runda och hittade en hel del kläder till P, bland annat en skjorta som han ska ha på avslutningen på fredag.

Recept på min tonfisksallad:

Två burkar tonfisk i solrosolja
En Cream fraiche
med smak (till exempel Sweet chili eller Soltorkade tomater och fetaost)
En Lätt-Cream fraiche
En purjolök
En gurka
En gul paprika
Kall pasta (gärna skruvar)

Blanda allt och njut av salladen till lunch på altanen eller varför inte på en picnicfilt ute i det gröna? =)

Måsbarnet


Kommentarer
Postat av: Sara

jag var ju också på kvällsshopping igår. skön tid att shoppa på =)

2009-06-11 @ 09:47:54
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback