En grumlig dykupplevelse

2009-06-17 22:55:08 Vardagsbabbel
» Kommentarer(0) «



Albin hejade på mamma och morfar som var skrotletare på sjöbottnen.

Dagens lilla dyk var inte någon exotisk upplevelse, snarare helt utan sikt och med många konstiga fynd. Det var jag och min pappa som agerade badplatserensare medan N och Albin var ytorganisation på torra land. Efter att ha yrat runt under ytan i cirka sex minuter, utan att kunna se varken min pappa på armlängs avstånd eller min djupmätare som jag höll i handen, började jag köra taktiken att dra mig längs sandbottnen och blev stolt som en tupp när jag fann en plastleksak som låg och skräpade. Så många fler skrotfynd än så blev det inte för mig, men pappa däremot hittade både det ena och det andra (se bilden).

Detta dyk är ett ideellt jobb som vi gör åt dykarklubben vi är med i. Dykarklubben i sin tur får en slant av kommunen som tack för de totalt nitton badplatsrensningarna några av klubbens sportdykare gör varje år.

Måsbarnet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback