Borta bäst!

2009-06-14 22:20:06 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «


Just nu håller jag inte med om Borta bra, hemma bäst. Just nu vill jag helst fly bort från bostaden så fort tillfälle ges, tillsammans med min underbara familj. Det är så stökigt här hemma nu och för varje dag som går känns det som att allt hopar sig mer och mer.

 Verkar som att de senaste veckornas "schema" inte fungerar särskilt bra i längden. Då syftar jag på att jag och älskling har jobbat båda två och nästan bara har hunnit ses i dörren när vi byter av här hemma. Antingen så har han jobbat förmiddag och jag eftermiddag eller tvärtom. Eller så har han jobbat natten och sovit halva dagen, och sedan när han har vaknat har jag stuckit till jobbet.

Det hela har inneburit att det bara har varit en av oss föräldrar hemma (/vaken) i taget, vilket i sin tur att inneburit att det är som att jobba dygnet runt för oss båda två. För att vara hemma ensam med barnen är minst sagt ett heltidsarbete.

Stunderna som jag har suttit vid bloggen är den enda tiden jag har haft för mig själv, och min kväll ute igår. För övrigt har allt gått i ett och när kvällen kommer är både jag och N grymt trötta - och då väntar inte allt för sällan 11 timmars jobb för älsk. Han skulle behöva sova ut någon dag men det är svårt att hitta tid till att bara vila eller bara sitta ner och läsa en tidning eller ta ett bad. Igår lyckades vi faktiskt med det sistnämnda. När Albin sov middag och P var ute och lekte med sina kompisar blundade vi för röran i köket och barnens rum och tog ett hett skumbad tillsammans. Himmelskt.

Idag har vi flytt fältet tillsammans med barnen för att hinna med att umgås och ha en rolig stund ihop. Det blev en runda på minigolfen tillsammans med Johan och Jessie. P var tyvärr lite småputt (dålig förlorare) men sett till det stora hela hade vi det trevligt.

Dess värre har ju inte röran i huset gått upp i rök, så projektet radhusfamilj i kaos fortsätter. Kanske skulle kunna bli en populär tv-serie?!

Allra helst skulle jag vilja och behöva ett eller två dygn eller åtminstone en dag på tu man hand med N. Det vore bra för både oss och barnen. Lite andrum skulle få oss på bättre humör och ge oss ny frisk energi. Ni vet, få glöden att hetta till och ge elden nytt syre.

Trött men lycklig kärlek

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vet vad du menar... Man hamnar lätt i de gamla hjulspåren. Vi har pratat om att åka iväg en sväng till Oslo. Utan Melker. Det skär i hjärtat bara jag tänker på det, men det är nog nyttigt också. Jag velar...

2009-06-15 @ 10:06:13
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback