Finnskogen

2009-07-18 23:33:12 Vardagsbabbel
» Kommentarer(7) «




 
Som jag nämnde igår har jag, min sambo och vår son varit i Finnskogen över Torsby i ett par dagar den här veckan. Vi bodde på ett supermysigt vandrarhem som låg vid en älv ett par mil nordväst om Torsby. Vädret var minst sagt varierande. Sol och regn om vart annat. Även några minuters åskväder. Snabba vändningar med andra ord.



Albin hade regnoverallen på sig mest hela tiden eftersom han ville vara utomhus både i vått och torrt. Och på gården fanns hästar, katter, höns och en tupp. Rena himmelriket för Albin som älskar djur.

Mitt under en intervju som jag gjorde på campingen fick jag syn på mitt barn borta i hästhagen, uppe på en hästrygg! N är ju också en sann djurälskare så han hade flirtat lite med hästskötaren (en holländsk tjej) och lyckats få komma in till hästarna. Mitt hjärta tog ett litet extra skutt av stolthet när jag såg min lilla snuss uppe på den stora hästen. Det var en mäktig syn.

Så fort vi släppte Albin lös (nej han är ingen hund, men jag kan lova att man ibland önskar att man hade koppel på honom) tultade han raka vägen till de söta små kattungarna som strosade runt ute i trädgården.

- Var försiktig med katten Albin, klappa - inte nypas Albin.

På torsdagskvällen när vi skulle åka hem svängde vi förbi våra vänner F, C och Noomi som vi träffade för första gången på BB förra sommaren. De bor i en stor glammig lägenhet i centrala Torsby. Högt i tak och vacker antik stil. Jättefint!

Albin och Noomi fann varandra snabbt trots att det var någon gång i våras de träffades sist. Sockersöta lillan, som föddes dagen innan Albin, kan redan flera ord till exempel docka och beebe (bebis). Det var kul att se dem tulta runt tillsammans nu några få dagar innan de blir 1-åringar. Jösses vad mycket som har hänt sedan de var nyfödda.

Minns det som igår, när jag och Albin delade rum med F och Noomi på avdelning 11 första natten efter min förlossning. Det kändes tungt att det inte fanns någon plats för N över natten, men ändå tryggt på något vis att ha en annan nybilven mamma i samma rum.

Nu har vi snart varit mammor i ett helt år. Wow.

Efter god fika med vännerna styrde vi kosan hemåt och Albin somnade bums i bilen men sov tyvärr inte hela vägen.

Måsbarnet

Kommentarer
Postat av: sofie*

TACK TACK söta du!!!

Ja här är det med mycket glädje just nu hihi.

Ska bli så spännande att få ett till litet mirakel=)



Jag försöker så gott jag kan att svara men hinner långt ifrån alla kommentarer och när jag kommenterar andras bloggar och inlägg så är det för att jag själv vill det, ibland finns inget att kommentera så då låter jag hellre bli hihi.



Här inne ser det iallafall ut som att ni har en underbar semester!!!

Här hemma är det med regn just nu, hoppas solen återvänder till oss båda snart igen=)



KRAMAR

2009-07-19 @ 10:24:43
URL: http://frusofie.se
Postat av: Sara

Tack för grattiset på namnsdagen =)

2009-07-19 @ 13:41:50
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.

Hallå.

Ja jag fick ett mail att det skulle vara en gala, men ja alla som har barn kan gå =)

Kommer en ny gala nästa år så håll utkik =D



Tackar.

Kul att höra.

2009-07-19 @ 20:20:12
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Becca

ANNA du är bäst!!! Gud va fint du fixat och trixat på min blogg. Å va superfint de va med hjärtan sådär som du gjort på din!

Skulle jag kunna skicka över lite kort på Novisen när hon är mindre åxå?? kram till dig min underbara vän!!

2009-07-19 @ 22:10:37
Postat av: Anna

Åå gud!!! Albin är så söt i sin lilla regnoutfit att jag vill äta upp honom! =) Kram från andra Anna!

2009-07-19 @ 22:57:25
Postat av: Sophia&Lydia

Är du sportdykare?? Det är min sambo också, ordförande i klubben t.o.m :P hehe. Vart bor du?

2009-07-20 @ 20:27:16
URL: http://sophialinacatarina.blogg.se/
Postat av: Måsbarnet

Anna: Hihi, ja visst e han!! Är du i Karlstad nu eller i Örebro? Skulle vara kul om du kunde komma förbi på kalasfika någon dag, kanske söndag?



Imorn ska Albin öppna paketet från dig! Kram på dig min goa vän



Becca: Åå vad kul att du gillar det! Det betyder så mycket för mig :o) Är superkul att fixa och trixa. Vi ses på onsdag raring! Skicka över kort så fixar jag vidare.

2009-07-20 @ 23:36:30
URL: http://withlovefrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback