Söka-jobb-dags

2009-01-12 15:14:32 Vardagsbabbel
» Kommentarer(2) «


Tog examen i juni 2008 och födde min lille snusse i juli. Hux flux så är det redan januari år 2009 och det börjar bli dags att tänka på det där med att söka jobb. Vill så himla gärna jobba med något som har koppling till min utbildning i information/kommunikation. Har alltid brunnit för att skriva och arbeta kreativt. Min dröm är så klart att arbeta som redaktör eller skribent, antingen för en tidning eller för en webbplats eller kanske allra helst för både och.

Genom utbildningen och tack vare toppenbra praktikplaster har mitt intresse för layout, foto och trycksaksproduktion utvecklats. Så, som det ser ut idag är jag minst lika öppen för ett jobb som innebär mycket tid i dataprogrammen photoshop och Indesign. Det är ju sååå kul!

Längtar efter att komma ut i arbetslivet, men samtidigt är jag mån om att ta vara på den här underbara tiden med Albin. Den kommer ju aldrig mer igen.

N är sugen på att vara pappaledig eftersom han aldrig var det med P, och jag tycker det är superviktigt att han ska vara det. Det ultimata vore ju så klart att vi båda kunde vara hemma tillsammans, men det är ju det där med att tjäna pengar också. Förhoppningsvis kan N vara ledig hela sommaren så då blir det mycket härlig familjetid.

Nu ska jag köra några varv med dammsugaren medan lillen krälar runt här på golvet i sin egna lilla värld. Just nu försöker han äta upp dammsugarslangen så det är bäst jag sätter punkt här.


Kommentarer
Postat av: carro

vi ska ju jobba ihop du och jag :) har min "framtid" lite säkrad iallafall..fick ett till extrajobb i fredags, (haha..jag var på intervju hos Anna F - o hon anställde mig..haha) lite komiskt, men ändå. inte direkt ett superjobb..men måste ju ha något sålänge. :)

2009-01-12 @ 20:08:35
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: carro

nä det är ullis som jobbar på vägverket..(typ i falun eller nåt)...nä detta är på Norstat (Marknadsundersökningsföretag) så det är att få uppdrag typ o ringa o intervjua folk! :)

2009-01-12 @ 22:01:18
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback