Halleluja måndag

2009-02-02 21:17:12 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «


Vilken go måndag det har varit. Jag som inte ens brukar gilla måndagar. Framförallt har den varit go för att jag & familjen har gjort rätt saker vid rätt tidpunkter, vilket inte alls är så enkelt som det låter.

♥ Gått upp i tid (utan att falla för frestelsen att bara sova liiite till)

♥ Ätit frukost i tid (vilken otrolig skillnad det gör!)

♥ Sovit middag i tid (ja, jag somnade faktiskt bredvid snusse en stund i förmiddags)

♥ Ätit lunch i tid (innan jag höll på att  känna total brist på blodsocker)

♥ N har kommit hem i tid! (wow, till och med tidigare än beräknat)

♥ Ätit kvällsmat i tid (skönt för alla i familjen när jag hinner få i mig mat innan jag förvandlas till ett monster på grund av blodsockerfall)

♥ Nattat lillen i tid (innan allas-trumhinnor-spricker-gallskriket)

♥ Lyssnat på Snuttes läsning och fått honom i säng i tid (utan minsta gnäll)



Puh, vi är över mållinjen och nu kan vi vuxna få göra precis vad vi vill (N sätter sig framför tv-spelet och jag framför datorn.)

Halleluja! Nästan så att man kan bli religiös av denna perfekta måndag.



...Attans, glömde (hur kunde jag göra det?!) att Albins förkylning har tagit omtag.


Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter som en bra dag! vi lyckades i alla fall äta kvällsmaten i tid =)

2009-02-02 @ 23:15:56
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback