En stor dag i lillens liv

2009-02-18 20:44:08 Underbara barn
» Kommentarer(2) «


Igår skrev jag om Albins senaste framsteg - att han kan sätta sig upp helt själv utan hjälp från någon.

Idag lärde han sig krypa. Han har kunnat kräla sig fram och stå i krypställning länge, men idag var första gången han verkligen kröp på alla fyra. Så under eftermiddagen satte N upp grinden för trappan på övervåningen och monterade om spjälsängen så att sängbottnen är i läget längst ner. I morse satt nämligen Albin upp i sin säng, höll i spjälorna och försökte dra sig upp. Buuhuuu. Nu är redan "den första spjälsängsperioden" förbi.

Det bästa av allt är när jag klappar i händerna och ler stolt åt Albins framsteg och får ett stort leende och ibland även ett skratt till svar från honom. Då bankar hjärtat några extra slag.

Eller nej förresten, det allra bästa är när hans goa storebror nästan exploderar av glädje över lillens utveckling. Ofta får jag höra sådana här underbara ord från P:

- Albin är den världsbästaste bebisen på jorden! Ååh vad han är gullig. Han är den bästa presenten jag nånsin har fått. Tack för att du födde honom!!

De orden betyder fruktansvärt mycket för mig.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej!

Nu är priserna i bloppisen grymt sänkta, kika in och fynda! :-)



http://rebeccalovesyou.blogg.se/category/min-bloppis.html



Kram

Postat av: Jennie

Vad myysigt! Det är så roligt att se dem utvecklas och må bra av att se att de klarar nya saker :) Tack för din fina och uppmuntrande ord i min blogg. De värmer... Kram!

2009-02-18 @ 21:31:44
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback