Måsbarnets 2009

2009-12-30 21:00:13 Högtider
» Kommentarer(3) «


Spännande med nyårsafton imorn.

Snön är så vacker och det är så kul att vara ute och busa med grabbarna i snön, MEN nu skulle det inte sitta fel med vår. Fick massa vårkänslor när jag bläddrade i HM vårkatalog förut. Sköna pastellfärger och tunna kläder.

Man tröttnar rätt fort på alla överdragsbyxor, tjocka tröjor, vinterjackor, vantar och mössor.

Nu kommer en summering av mitt gångna år.

I januari hade Snusse kunnat sitta upp själv i ungefär en halv månad.
Han tillbringade mycket av sin vakna tid just sittandes, ofta på ett täcke på golvet. Så sööööt!

Det var även i januari som vi hade...


...Albins dop. Det var en underbar dag och de flesta som vi älskar var med och firade.



I februari var jag & älsk i Stockholm på en Joe Labero-show.
OBS! Jag är inte så kort som detta foto talar för.
Joe satt på en barstol på ett upphöjt golv.


I mars träffade Albin sin tjej Noomi över en god lunch...


...Han passade även på att gratta Anna här i bloggen.


I april var Albins favvosysselsättning att gunga...


...Hela familjen var ute mycket denna månad och njöt av vårvädret.


Maj bjöd på rena rama sommarvärmen! Så ljuvligt :) Albins klättringsintresse blev högaktuellt.


I juni fick vår altan ny färg.


Midsommar toppades med vackert väder och dans i parken.


Juli var så himla lovely! Det bästa var nog dagarna på min favoritö i Bohuslän,
då Anna, Jessie & Johan hälsade på.


Livet kan vara betydligt sämre än vad det var då ;)
Och räddningen för att underhålla Albin långa dagar på stranden
var många bad och MÅNGA Nektariner.


På dykveckan i Smögen blev det också ett och annat dopp i det blå.
Mm Bohuslän by summer är verkligen livet för mig.



Månaden augusti var också fantastisk. Sommar vid Vänern är ju inte helt dumt det heller.


Augusti innebar även en resa till ett varmare land...


...BuLgArIeN, där vi hade en toppenvecka ♥


Septemberbarnet P glad över sin tioårstårta.



Oktober förgylldes av utflykter...


...besök från Noomi med familj...


...och kärleksövernattning på Selma SPA.

November var mest bara regnig och jag kan inte ens hitta några bilder från den mörka månaden.
Tur att den bara svisssscccchade förbi detta år.


December gjorde entré i regnrusk...


...Jag försökte pigga upp oss med många levande ljus och en och annan snittblomma...




...Barnen hade sin första paketkalender. Snälla påminn mig nästa år om att jag ska vara ute i god tid med att fixa paketen ;) Tror förresten vi kör någon slags variant på den med paket enbart de fyra söndagarna före jul...


...Barnens december kryddades också av My Dough-lera och pepparkaksbak...


...den vuxna hälften av familjen drog på en weekend till Örebro med goa grannar...

Och sista helgen innan jul tog vi med barnen till Göteborg.


Den 21 december hade vi lilla julafton här hemma med P som spelade kypare kvällen till ära.


Albin fick en pulka i julklapp som redan har använts flitigt.

Oj, oj, oj, inget dåligt år om man ser på det så här. Inte konstigt att det har gått fort! Jag som älskar att resa är glad över att vi har hunnit med och haft råd med en utlandsresa samt många småresor här i Sverige.

Det bästa på hela året är nog att Albin är så rolig nu (bortsett från hans utbrott kvällstid och arga attityd när vi inte förstår vad han menar eller när han inte får som han vill) och lär sig så mycket nytt varje dag som går. Just nu händer det mest på den språkliga fronten. Idag har han sagt bebis och lukta för första gången.

Puss på er & ett riktigt gott nytt år




Kommentarer
Postat av: Anna

Åå vilka fina bilder! Och vad kul att läsa din summering av året! Om jag hade haft en blogg hade jag gjort en likadan hihi!

Gott Nytt År till dig och familjen! =)



Massa kramar från andra Anna!!!!!!!!

2009-12-30 @ 22:18:49
Postat av: Måsbarnet

Anna:



Tack Anna :)



Om du inte redan har en hemlig blogg ;) så tycker jag definitivt att du ska skaffa en blogg! Du är ju bäst på att skriva och skulle kunna blogga om studentlivet, shopping/snygga kläder, framtidsdrömmar och massa intressant.



Jag önskar dig en underbar nyår, det är du verkligen värd.

2009-12-31 @ 00:19:25
Postat av: Kajsa

gott nytt år-hälsning från london :) här är ingen snö alls. nollgradigt och just nu strålande sol. proenaddax.

2010-01-01 @ 14:06:41
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback