Dagistokig

2009-08-31 21:18:35 Vardagsbabbel
» Kommentarer(2) «


Denna måndag har varit en lagomt go dag.

Jag och Albin startade dagen med att ligga kvar i sängen en lång stund och gosa. Han var inte så sprallig som han brukar vara när han vaknar, utan ville kramas och pussas. Sånna stunder måste man ta vara på!

Förmiddagen tillrbingade vi på dagis. Åå vad jag gillar barnen där, de är bara för goa. Eftersom vi åkte utomlands en vecka blev det avbrott i inskolningen och därför är jag med ett par dagar till nu. Än så länge går det toppenbra men man vet ju aldrig hur det blir första dagen han ska vara kvar utan mig och N.

Med tanke på att det är så svårt att få jobb som informatör här i närområdet och att jag alltid har haft en längtan efter att jobba med barn så går jag nu i lite ångertankar kring att jag inte har utbildat mig till förskolelärare. Idag sa en av Albins "fröknar" till mig att "En sånn som dig skulle vi allt vilja ha här hos oss". En av de andra i personalen som jobbar på en annan avdelning frågade mig vad jag hade gjort när Albin sov ute i vagnen i drygt en timme. Jag svarade som det var, att jag hade byggt lego med barnen som var vakna.

"Oj, oj, oj Albin, din mamma är allt bra tokig hon. Jag tror bestämt hon har en släng av sysselsättningsproblem"
gav hon som kommentar till det. Hihi.

Vid fyratiden tog jag, N och Albin siesta. Välbehövligt och så jädra gött.

Undre kvällen har vi varit i affären, hela familjen. Till kvällsmat blev det gröt och mackor med kyckling.


Kommentarer
Postat av: Sara

va skönt att det går bra med inskolningen. låter som du trivs väldigt bra ialla fall =)

2009-08-31 @ 23:22:12
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: HelloNicki

Hej, mysig blogg!



Spana gärna in tävlingen som jag har i min blogg som avslutar inom någon dag!



http://hellonicki.blogg.se/2009/august/tavling.html#comment



Kram!

2009-09-01 @ 11:11:50
URL: http://hellonicki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback