1 år och DJ

2009-08-09 13:05:08 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «


Igår var jag halvseg efter grillkvällen som slutade vid tretiden natten mellan fredag och lördag. Kände mig långt från laddad för kräftskiva. Men framåt eftermiddagen, efter en huvudvärkstablett och några doser nässpray, var jag helad.

Mina föräldrar som skulle varit barnvakt lämnade tyvärr återbud. Pappa som nästan aldrig är sjuk hade fått en rejäl släng av förkylning. Så våra planer för kvällen ändrades lite smått. Jag blev chaufför och höll mig därför till alkoholfritt hela kvällen lång. Men det gjorde faktiskt inte ett dugg att ha med lillen för han var den snällaste pojk man kan tänka sig.

Första somnade han i bilen på väg till B & Å och vaknade sedan pigg och go. Sedan knatade han runt i trädgården och käkade vinbär och lekte i sin egna lilla värld utan minsta gnäll.

När vi skulle hugga in på kräftorna tänkte jag att det var dags för Albin att sova.

Så fel man kan ha.

Albin var hyperpigg och protesterade högljutt när jag la honom i vagnen. Det var bara att ta upp honom och vips så var han lugn som en filbunke igen.

Framåt tiotiden diggade han till musiken och lekte DJ. Han skruvade upp och ner volymen och tog några dansmoves då och då.

Vi åkte hem ganska tidigt ändå och det var himmelskt att somna innan tolv.

Tack för en mysig kräftskiva B & Å!

Måsbarnet

Kommentarer
Postat av: Jessie

Hehe, var du seg igår. Men det var ju iaf en enormt mysig & trevlig kväll =) Det får vi göra om. Tack så mkt!

2009-08-09 @ 22:56:50
URL: http://itsmejessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback