Min påskvecka

2009-04-19 16:19:16 Resor
» Kommentarer(2) «


 
Spenderade påskveckan på mitt älskade Bohus-Malmön. Min farmor är född och uppväxt där. Under början av min barndom hade farmor och farfar en västkuststuga där. I slutet av 80-talet eller början av 90-talet byggde de ut stugan till en åretruntbostad och bodde sedan där resten av sina liv. Känns tomt att vara där utan dem, men de lever vidare genom alla underbara minnen jag och mina föräldrar bär med oss.

Den här resan dit blev Albins tredje gång på Malmön.
Jag och Snusse åkte dit med mina föräldrar, som sedan åkte hem för att jobba på tisdag.

 
Det var vår i trädgårdarna på ön när vi kom dit.



Den här påskfågeln vaktade sina guldägg på en gräsmatta nere vid havet.


Min pappa drog stolt sitt barnbarn.

 
Kollade på finfina hus nere i hamnen.


Första kvällen gottade vi oss med skaldjursmiddag.


På påskafton vaknade vi upp till en klarblå himmel.


Albin fiskade med sin morfar.


Påsksminket blektes snabbt i solen...


...så när Snusse somnade passade jag på att fixa i ordning påskgubben igen.

 
På kvällen var vi vid påskelden. Albin sov i vagnen och missade både brasan och påsksmällarna.


Snusse var febrig hela veckan, men fram till och med tisdag var han i alla fall hyffsat pigg. Här är han ute på upptäcksfärd på gräsmattan utanför vår stuga.

 
♥ Albin- & mammabus ♥

 
Sent på tisdag kväll kom P och N.
Albin sken upp som solen när han vaknade till vid midnatt och fick syn på brorsan och pappa.

Kärlek/ Måsbarnet

Kommentarer
Postat av: Jennie

Å vilka mysiga bilder :) Antar att du har laddat batterierna lite inför jobbveckan? Vi hörs! Kram

2009-04-19 @ 17:29:48
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Måsbarnet

Ja det var skönt att vara på favoritön i några dagar. Så jäkla typiskt bara att både jag och Albin åkte på en ny förkylning...



Kram

2009-04-19 @ 22:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback