Måsbarnets tisdag

2009-04-21 22:04:14 Vardagsbabbel
» Kommentarer(2) «


Dagen har susat förbi. Har bland annat hunnit med att skriva en liten artikel, umgåtts med Albin och jobbat. Så nu har jag gjort mina två första jobbdagar (halvdagar) sedan Albin föddes. Känns skönt att komma hemifrån för en stund och bli påmind om hur det är att vara ute i arbetslivet.

Jobbar just nu på ett företag som jag har haft extrajobb hos från och till sedan studenten. Det är ett företag med stor framgång inom marknadsanalyser. Jag har gjort en hel del olika jobb hos dem men oftast är det intervjuer via telefon eller så kallade påstanaenkäter. Just nu går mitt uppdrag ut på att intervjua chefer inom pappersindustrin.

Vill fortsätta vara mammaledig ett tag till men om ett par månader hoppas jag få jobb inom medie- och kommunikationssektorn eftersom jag är utbildad informatör. Webbpublicering, webbdesign, trycksaksproduktion, journalistik, copywriting, strategisk kommunikation och kontakt med media är exempel på sådant som kan ingå i yrket.

Nu ska jag jobba med en sammanställning en stund här hemma innan jag ska sova.

Natti natti ♥


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad skönt att du trivs med jobbet! Bra att det går att kombinera med att vara mammaledig :) Hoppas detta leder framåt också - håller mina små tummar! Kram

2009-04-22 @ 09:15:21
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: carro

drömmer om det där fantastiska jobbet jag med. vi får starta eget anna. vad skoj det vore!

2009-04-22 @ 12:25:08
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback