Segast

2009-04-04 09:57:16 Vardagsbabbel
» Kommentarer(0) «


Igår var den segaste dagen på länge. Eftersom jag hade varit ensam hemma med barnen alla kvällar och nätter mellan måndag till fredag och Albin hade varit ovanligt kinkig, var jag nästan helt slut. Berodde antagligen även på att vi varit sjuka och inte hunnit återhämta oss ordentligt.

Så när N vaknade efter enbart ett par timmars sömn efter nattskiftet sa han åt mig att gå och lägga mig. Kändes orättvist mot honom som har jobbat hela veckan, men ärligt talat orkade jag inte annat än att gå med på hans order. Allt snurrade och jag bara längtade efter att få stänga in mig i ett mörkt rum. P var i skolan och eftersom han har den bästa rullgardinen fick det bli hans rum. Hann inte mer än lägga huvudet på hans kudde innan jag somnade. Då var klockan 11.40.

Cirka 14.40 vaknade jag. Nästan lika trött som innan. Gick upp och tog en dusch. Och kände mig sedan som man gör en vanlig vardag vid sju på morgonen. Alltså betydligt bättre än innan min siesta och dusch, men inte alls så pigg som jag önskat.

Tog mig i kragen och la mig hyffsat tidigt igår så nu mår jag som en människa igen.

Håller på att ladda foton från kameran så om en stund ska jag publicera några härliga vårfoton från i torsdags.

Love

PS. Hur orkar ensamstående föräldrar med allt? Antar att man ställer in sig på det och blir van... Men de måste ha det bedrövligt kämpigt emellan åt. Styrkekramar till dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback