Nachogratäng

2008-12-28 17:16:20 Mat & bak
» Kommentarer(1) «


Nachogratäng

Jepp, idag blir det nachogratäng. Bilden kommer från Santamaria.

Så här gör jag & älsk vår nachogratäng:

- Blandar Philadelphiaost och cream fraiche och breder ut i botten av en form
- Steker köttfärs och blandar i tacomix
- Häller tacoköttfärsen över Philadelphia- och cream fraicheblandningen
- Toppar med nachochips (helst med ostsmak: tror de heter "Tortilla-chips") och riven ost.
- Gratinerar i ugnen tills osten smält och gratängen fått fin färg
- Serverar med grönsaker (viktigt med lök och tomater) samt guacamole och salsasås.



Smaklig måltid

Kommentarer
Postat av: carro

precis så är det. följa hjärtat. men jag och mitt hjärta verkar tala olika språk. för jag förstår inte. jag skulle vilja vara som en korsordstidning, där svaren finns på en annan sida. där man kan fuska lite, vända blad och tjuvkika innan man bestämmer sig om man ska lösa korsordet eller inte. vad bra det skulle vara. eller...varför kan man inte bara få vara liten och slippa fatta 'kloka beslut' - usch..jag blir så trött på mig själv ibland...jag tänker för mycket. sluta tänka - det får bli mitt nyårslöfte (fast det kanske inte är så positivt alltid..)

2008-12-28 @ 23:43:52
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback